Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Archive for 1 februari, 2007

Äggkokare

Posted by arne9 på 1 februari, 2007

egg.jpg

Eftersom vi kokar så mycket ägg impulsköpte jag en äggkokare sist vi handlade på stormarknaden.
Efter att ha använt den några gånger börjar jag ångra mig.
Det första problemet var att picka hål i skalet på äggen. Det gick väl ganska bra att lära sig. Bara ett enda ägg gick sönder. Nu kan jag det bra. Men idag tog jag tid. Och det tar ju längre tid än att koka på spisen. Trodde att det skulle gå fortare med äggkokaren. Dessutom måste man passa den. Det ljuder en signal när den är klar och då skall man dra ur sladden och ta ur äggen och lägga dem i en skål med kallt vatten.

Sökte lite på nätet. Såg något test där det visar sig att man sparar el på att använda en äggkokare men inte mycket.

Dessutom påpekar man någonstans att äggkokaren skall dela plats med det växande antalet maskiner i köket.

Det lutar nog åt att det blir en till maskin som ställs undan i en låda och får stå där. Men förlusten blir inte så stor. Den kostade bara 99 kronor.

Posted in Low-carb | 8 Comments »