Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Lycka är som vikten. Man får jobba för att hålla den.

Posted by arne9 på 11 maj, 2008

DN på nätet skriver om  Sonja Lyubomirsky och hennes forskning kring lycka.

Det är inte pengar som gör en lycklig, inte heller ett bra jobb eller ett rikt socialt liv.

Lycka enligt hennes definition är ”ett glatt och förnöjsamt liv” skriver DN.

5 svar to “Lycka är som vikten. Man får jobba för att hålla den.”

  1. Det sägs att man inte blir lycklig av pengar, jag skulle gärna vilja ha en chans att testa…

  2. arne9 said

    Det har ju tydligen studerats till och med.
    Jag skulle också gärna vilja kolla om jag inte är ett undantag…

  3. Zepp said

    Jag är villig att ofra mig i vetenskapens namn.. har jag testat LCHF kan jag lika gärna testa att vara snuskigt rik oxå!

  4. yvonne löfquist said

    Ändå kan det nästan vara synd om den som plötsligt ska hantera 150 miljoner för privat bruk och se till att inte allt hamnar hos skatteverket.
    MEN EN ELLER TVÅ MILLAR SKULLE SITTA FINT.

  5. Zepp said

    Äsh.. jag tar risken bara för att få känna hur det är…

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
