Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Low-carbarnas sammankomst

Posted by arne9 på 16 april, 2008

Nutrition & Metabolism Socity som är low-carbarnas förening har haft ett seminarium i Phoenix i helgen som var.

eadesoch feinman

Det här är en bild på Michel Eades (t.v) och Richard Feinman.

mooreeades

Här har vi Jimmy Moore som intervjuar Dr Eades.

 

taubes1

Gary Taubes var där också.

2 svar to “Low-carbarnas sammankomst”

  1. BadGEAR said

    Jag lyssnade på intervjun Moore gjorde med Eades nyligen. Eades, som håller proteinfanan högt, sa väl i stort sett på frågan om vilket är bäst, fett eller proteiner, att ersätta kolhydrater med. Svaret var tvådelat; ska man hålla vikten så ersätter man kolhydrater i första hand med fett, vill man gå ner i vikt så försöker man ersätta kolhydraterna i första hand med protein.

    Själv är jag en proteinare, först kommer protein sedan kommer det andra, det är väl det jag är mest intresserad av att hålla koll på – jag ett gammalt äggviteämne så att säga😀

  2. BadGEAR said

    Aj, sicken mening det blev där; ..”vilket är bäst, fett eller proteiner, att ersätta kolhydrater med”. Jag ska inte ha bråttom. Det där läser man ju helt fel om man inte läser resten av stycket. Det är kolhydraterna som ska ersättas…

    fy skäms mig!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
