Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Lev 14 år längre

Posted by arne9 på 9 januari, 2008

Med enkla medel kan vem som helst, fattig som rik, tjock som smal bli 14 år äldre.

Svd berättar om en brittisk studie som visat just detta. 

Det är en stor undersökning vi talar om. 20 000 människor följdes under ett drygt decennium.

kurva

Genom att vara rökfri, äta frukt och grönt, dricka måttligt och vara fysiskt aktiva regelbundet kan man öka sin livslängd med 14 år, enligt dessa forskare.

Det kan ju tolkas som att det med enkla medel kan vem som helst förbättra sina chanser högst avsevärt.

Jag skulle ju vilja påstå att om man dessutom lever ett low-carb-liv ökar man livslängden ytterligare.

Ett svar to “Lev 14 år längre”

  1. Jag är 45 år, och för två år sedan betraktade jag det som absurt att planera något för min 50-årsdag, i dag – 43kg lättare – har jag börjat fungera på vad jag skall göra på min hundraårsdag.

    Har till och med blivit sugen på att köpa mig en skateboard, det var drygt 25 år sedan sist.🙂

    Det hade varit kul att visa ungdomarna hur det går till, de vet ju inte ens vad en backslide är!😉

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
