Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Sömnbrist kan leda till diabetes och fetma

Posted by arne9 på 1 januari, 2008

sömn

Tillsammans med vad vi äter är hur vi sover det viktigaste för vår hälsa. Fel kost likaväl som dålig sömn ökar risken för fetma och ålderdiabetes liksom beteendestörningar visar en studie som refereras av DN på nätet och en annan studie på barn som refereras av SvD på nätet. 

2 svar to “Sömnbrist kan leda till diabetes och fetma”

  1. vikingmormor said

    Vore det sant, så hade jag haft diabetes för länge sedan. Men jag bytte å andra sidan kost för sju år sedan, inte för att jag trodde det skulle skydda mig mot diabetes, men för att minskad vikt skulle minska belastningen på min fotled.

    Idag inser jag att jag haft tur, Tack Atkins! numera LCHF, jag mår så bra det går och jag har inte diabetes.

  2. arne9 said

    Du kanske är undantaget som bekräftar regeln😉

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
