Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Hur dum får en ICA-handlare vara?

Posted by arne9 på 19 december, 2007

Det finns väl ingen gräns, uppenbarligen.

ICA-Stig är tillbaka i reklamkanalerna. Han kastar ett förslag hur man skall få folk att glömma köttfusket i soptunnan.

Det är nog symboliskt.

ICA verkar koncentrera sig på att försöka få kunderna att glömma. I stället kunde de se till att höja kvaliteten på varorna, ta bort skräpmaten och sluta märka om varor som gått ut.

Men nej, nej, nej. De fortsätter så till och med hälsovårdsinspektörerna hittar något att stoppa. Det berättas nu om en fuskande ICA-handlare som polisanmälts för köttsnusk.

Tyvärr har inte inspektörerna brytt sig om alla dessa tillsatser i skräpmaten. Tillsatserna måste ju till bara för att man inte använder bra råvaror.

Har man någon seriös leverantör av nötfärs är det guldläge nu. Läge för julrea😉

4 svar to “Hur dum får en ICA-handlare vara?”

  1. ekobeställarna är ett trevligt alternativ om man bor i närheten av något utlämningsställe. Nötkött och -färs på gräsuppfödda kor, hängmörat!
    Jag brukar göra hamburgare på färsen, alltså platta ut dem tunnt och steka med lite salt och peppar. Sedan fräser jag lätt lite finhackad lök och gör sås genom att vispa ur stekpannan med lite rödvin plus ev. lite rödvinsvinäger som nästan får koka torrt, därefter häller jag i en ordentlig skvätt vispgrädde som får puttra tills den börjar tjockna då jag tar pannan av spisen och vispar ner en klick smör som får såsen att tjockna ytterligare. Det innebär att jag slipper ha några kolhydrater för att suga upp såsen, den blir tjock nog för att jag skall få upp den ändå med burgarna!

  2. baloo said

    det häör kommer upp i dagern nu men är utbrett och handlar inte bara om ica och inte bara om köttfärs är ju väldigt vanligt att kött märks om i butiker fusket var betydligt störrre förut när handlare malde egen färs vilken då många ggr bestod av annat kött som hade gått ut som man malde ner satte 1-2 dar på bäst före och sålde som färs.. för att inte tala om allt färdig marinerat man ser i hyllorna när sommarn närmar sig en del saker i köttdiskarna ser ut som de håller på krypa iväg själva *S*

  3. Numera är det ju svårt att låta bli att titta i andras varukorgar och kundvagnar, jag reagerade i går med stark misstänksamhet när jag i en vagn så ett paket med färdigpackat ”kebabkött” packat i butiken. Sådant verkar numera för mig mycket misstänkt!

    Det är faktiskt skrämmande att folk vågar köpa sådant!

  4. arne9 said

    Folk i allmänhet är nog väldigt godtrogna och lite misstänksamma. Jag ser ju folk som köper ”julskinka” för glatta livet. Trots att det är presskinka det handlar om och trots att den innehåller högst 90% griskött och därför även glutamat.
    Folk är inte särskilt matmedvetna, kan man väl säga fast man menar folk är bra dumma.😉

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
