Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Till och med vildsvinen blir sjuka av bröd.

Posted by arne9 på 17 juli, 2007

TT berättar idag att vildsvinen som finns i de svenska skogarna sedan ett antal år stödutfodras för att jägarna skall få en god jakt.

Nu är det så att man är lika dumma som bönderna i Östergötland. De ger ju korna skumtomar och kexchoklad. Nu ger man vildsvinen brödrester och wienerbröd.

Inte överraskande är inte vildsvinen skapade för en sådan kost. De får (liksom människan) problem av den födan. TT rapporterar att de får exempelvis karies.

6 svar to “Till och med vildsvinen blir sjuka av bröd.”

  1. Maja said

    Och vad gör ett vildsvin när han tappar sina betar?? Allt är för människans pleasure ;-/ Trodde i min enfald att vi hade kommit längre än engelsmännens fruktansvärda fox-hunt!!

  2. arne9 said

    Det är verkligen girigheten och destruktiva krafter som kommer fram.
    Djurplågeri och dumhet.

    Vad vi (Scan) har kommit långt på är att göra all mat till skräpmat.

  3. Det brukar ju också varje vinter skrivas om att man inte skall mata vildfåglar med bröd.

  4. Piltson said

    Kenneth, vi har änder i forelldammarna, jag springer med franskbröd och rågbullar varenda dag. De har lärt sig att kliva upp på verandan och öppna påsar när jag inte kommit i tid, är det fel alltihop?!

  5. Maja said

    Tack Piltson, då är vi två! Jag matar änderna varje vinter flera gånger i veckan i vår stora park, med det jag har. Tar även av det vi inte gör av med på jobbet.

    Kommunen matade dom tidigare under vintermånaderna, tills för ett par år sedan, då det blev neddragningar! Hur ska dom förstå det, dom sitter där varje dag o väntar på att flakmoppen skall komma med mat precis som förut!

    Bättre bröd än ingenting alls tänker jag, huvudsaken dom klarar vintern!

  6. Jag kan inte säga att jag är säker på att bröd är dåligt för dem, men för att ge dem den bästa möjliga maten är det nog bäst att kolla upp vad de helst äter den del av året då de hittar mat själva. Och sedan inte heller ge dem någon skadad variant av samma mat.

    Men naturligtvis är äve bröd eller potatis bättre än att svälta ihjäl, det gäller ju även för oss.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
