Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Atkinsdieten

Posted by arne9 på 13 juni, 2007

Idag har jag fått en bok som heter ”Atinsdieten” i min hand. Det finns en hel del recept i slutet på boken. På nätet hittade jag ett recept på en hamburgare med ost i kallad Dr Atkins ostburgare. Det blev en smakfull och god variant på hamburgare. Dessutom har man ju koll på vad den innehåller om man gör den själv. Har lite dålig erfarenhet av färdiga hamburgare. Man undrar ju om det finns smygsocker i en del. Men den här som vi gjorde själva hade vi ju koll på och det var kul att grilla den.

sommar-031.jpg

Ur boken jag nämnde i början tog vi ett recept på Belgiska våfflor. De smakade faktiskt som Belgiska våfflor och innehåller inte farligt mycket nettokolhydrater.

sommar-035.jpg

Det känns dessutom så bra att kunna utvidga sin kost med hjälp av Dr Atkins. Ju längre jag håller på med den här lågkolhydratkosten desto tydligare blir det att Atkins vinner i längden.

Från början var det ganska begränsat med ägg och bacon. Det var en fas som det var nyttigt att gå igenom men nu känns det på tiden att vidga sin horisont och pröva lite nya rätter. Atkins har ju hela tiden påpekat att det finns hur mycket rätter som helst som man kan äta när man äter lågkolhydratkost.

Ett argument som ofta dietister och Rössner och liknande folk använder mot Atkins är ju att det är för ensidigt och det argumentet faller ju platt till marken.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
