Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Sköna maj

Posted by arne9 på 21 maj, 2007

 maj-20-002.jpg

Vilken underbar tid vi är inne i och har framför oss. Det är tid att sitta ute och äta och att grilla. Low-carb och grillning är ju nästan synonyma begrepp. Igår grillade vi rökt sik vi köpt på torget. Vi tyckte inte den var så god så vi grillade den i klotgrill och den blev mycket godare och fick ännu mera röksmak.

 maj-015.jpg

När jag tittar på äppelträden i blom har jag börjat tänka på vad man kan göra med äpplena. I höstas åt jag ju inte några äpplen för det rymdes inte i mina 20 g kolhydrater per dag. Jag nöjde mig med en tugga vid några få tillfällen. I höst skall jag nyttja äpplena bättre, precis som vi använt rabarber i går vid något tillfälle och gjort rabarberpaj. Man får ju försöka hitta så smarta vägar som möjligt för att hålla kolhydraterna under kontroll men ändå njuta.

2 svar to “Sköna maj”

  1. Maja said

    Vilken härlig plats! Önskar att jag hade något liknande, men Ack Nej – bor i lägenhet och får inte grilla på balkongen, SUCK! Tur att man har syster o svåger så man får smaka på läckerheterna från grillen, finns inget bättre än en härlig köttbit med en fet sås!

  2. arne9 said

    Ja, det är skönt att vara ute och äta ute och grilla ute. Har trimmat grillningen nu några veckor så det fungerar riktigt bra att få köttet rätt genomgrillat utan att det brinner upp.
    Maj är en särskilt fin tid ocså när grösnakn kommer och oftast värmen också så att det är behgigt ute.
    Det _är_ mysigt.🙂

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
