Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Bloggdesign och positiv händelsutvecking i kostfrågan.

Posted by arne9 på 19 maj, 2007

Har funderat på det här med bloggdesign en del.

Cassandra Forsythe har använt WordPress på sin blogg en tid. Nu har hon bytt bloggprogram.

Jag har också irriterat mig på begränsningarna när det gäller att överföra text från Word till bloggen.

Det säger killarna på WordPress att det inte går utan att det blir fel. Däremot kan det gå med html-dokument.

Jag testar nu att skriva på en Frontpage sida och sedan klippa och klistra. Får se om det fungerar.

Det skulle vara en lättnad om det fungerar utan problem.

Min vikt har gått upp och ner igen den här veckan. Nu är jag på samma vikt som förra lördagen.

Jag vet inte exakt var min AJK ligger ännu. Jag är rädd att den ligger omkring 30 nettokolhydrater dagligen.

Hoppas ju förstås att den ligger högre.

Det har hänt en del positiva saker på senaste tiden i den allmänna debatten i Sverige.

Att potatis är onyttigt, ja rent av skadligt, skriver Expressen för en kort tid sedan.

Larm om att sockerätandet är katastrofalt för småbarns tandhälsa hördes nyligen.

Low-carb är bra för feta tonåringar också.

I dn.se skrev Karin Bojs häromdagen att de svenska kostråden saknar vetenskapligt stöd.

Expressen följde upp med en ledare som också frågar varför Livsmedelsverkets kostråd

inte anpassas till nutida vetenskapligt vetande i kostfrågorna.

Det kan ju leda till att fler människor får kännedom om kolhydraternas hälsovådlighet.

Det i sin tur kan leda till att fler börjar äta nyttigt och får bättre hälsa och vikt.

Det kan också leda till att så många ställer krav på handeln att sluta sockra livsmedel

i tid och otid och att sluta använda e-gifter i parti och minut.

2 svar to “Bloggdesign och positiv händelsutvecking i kostfrågan.”

  1. vikingmormor said

    Har ägnat minst en timme på SVTsidan för att hitta Vetenskapsmagasinets censurerade artikel (tidigare tvprogram) om fett. Till sist under rubriken ”fetter farliga eller nyttiga” – den kanske las dit igen medan jag letade, – står det längst ner; Innehållet i artikeln har justerats efter påpekande om faktafel från SLV. Vem hade gjort faktafelet? eller blir det inte ett roligt syftningsfel?

  2. arne9 said

    Det är väl inte så otroligt att SLV lämnat felaktiga uppgifter vid researchen. Sedan har redaktionen rättat dem. Skulle nog säga att det är sannolikt att vilken redaktion som helst kan hitta faktafel i SLV:s information.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
