Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Varför jag inte äter svenskt kött.

Posted by arne9 på 22 april, 2007

 kor.jpg

Det här är ytterligare ett skäl att inte äta svenskt nötkött.

2 svar to “Varför jag inte äter svenskt kött.”

  1. Kenneth Ekdahl said

    Till skillnad mot många andra länder är det i Sverige i alla fall förbjudet att utfodra kor med kött och kadaver.

    Själv håller jag mig så gott det går till ekologiskt kött, och helst ställer jag högre krav än så. Jag har därför borjat kartlägga gårdsbutikerna inom den radien jag kan ta mig för att handla.

    Ett av mina planerade projekt är en gårdsbutiksguide där besökarna likt wikipedia själva kan lägga in infomation och omdömen.

    Tyvärr fick jag ett dåligt intryck av min närmsta gårdsbutik, den ligger annars på cykelavstånd.

    ”Hängmörat, sånt gör man inte nuförtiden, man vacuummörar, det gör Scan åt oss”

    Sådant vill jag inte höra där jag handlar kött, inte när jag själv kunnat jämföra skillnaden!

  2. arne9 said

    En sådan guide skule vara mycket intressant och värdefull. Skulle kanske öka trycket på grönbete också och få lite mer fokus på frågan om fodret och omega3/omega6-balansen i köttet.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
