Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Fika på McDonalds

Posted by arne9 på 20 april, 2007

Idag utvidgade jag mitt revir. Jag har inte varit på McDonalds sedan jag lade om kosten till low-carb i somras. Jag har ju inte haft så mycket att köpa där helt enkelt. Inte ens en fika har jag velat ta där eftersom en muffin eller äppelmunk skulle ge mig alldeles på tog för mycket kolhydrater.
Nu löste jag det tack vare den gamle läkaren Robert Atkins. Det var väl inte tack vare honom personligen men hans företag lever ju vidare även om han är död.

atkins-bar-1.jpg
Jag tog en cappuchino på McDonalds och så hade jag en Atkins bar med mig i fickan.
Hade en riktigt trevlig fikastund där. Läste en dagstidning och njöt av såväl Cappuchino som Atkins bar som var den som smakar som mjölkchoklad. Den är i mitt tycke riktigt god och så ger den bara 2 gram nettokolhydrater.
Det är befriande skönt att vi upptäckt Atkins bars och även Atkins shake, för det gör att man inte känner så begränsad vid fika som man kunnat göra tidigare.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
