Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Rött the: Anna Skipper hade rätt!

Posted by arne9 på 31 mars, 2007

Anna Skipper i ”Du är vad du äter” hade rätt om det röda theet. I ett program satte hon en deltagare som var kaffemissbrukare på rött the. Hon menade att det smakade som kaffe och att det brukade fungera bra för notoriska kaffedrickare.
Nu har jag testat ett rött the med vaniljsmak ett tag. Det smakar ju inte som kaffe, men det är gott, riktigt gott. Dessutom har det så många nyttiga mineraler och andra skyddande ämnen att det anses bra mot en del sjukdomar.
För mig har det fungerat så bra att jag inte varit sugen på kaffe. Det kan vara skönt att bryta en vana för att se att man klarar det. Kaffedrickandet är kanske en ovana men som jag skrivit tidigare är kaffe nyttigt så det är inte så att jag skall sluta med kaffet. Det är bara kul att se att man kan sluta om man vill.

Ett svar to “Rött the: Anna Skipper hade rätt!”

  1. annica said

    Kul att det funkar. Är också inne på att sluta med kaffe, ska pröva detta. Dricker rött the på kvällen, för att det inte innehåller uppiggande substanser. Det finns att köpa i många smaker och det är riktigt gott.
    Jag längtar nu mera lika mycket efter rött the som det obligatoriska kaffet. Men min mage är inte riktigt kompis med kaffet, så det är bara att testa att byta ut helt.
    Så, tack för tipset!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
