Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Nu har jag gått ner 20,5 kg på 36 veckor

Posted by arne9 på 17 mars, 2007

Med en low-carb-metod som liknar Atkins har jag nu gått ner 20,5 kg sedan i början på juli i fjol. Hur jag äter och hur det fungerar rapporterar jag i min matdagbok.

Det fina är att det inte är svårt och att man förbättrar sin hälsa samtidigt som man går mot sin normalvikt. Det är kul helt enkelt.🙂 Jag har gått från skjortstorlek 3XL till Medium. Det är skönt.

5 svar to “Nu har jag gått ner 20,5 kg på 36 veckor”

  1. Filla said

    Arne
    Har nu följt din blogg sedan i julas. Grattis till viktnedgången. Snor lite recept från dig ibland….du äter och dricker gott. Dessvärre har jag inte så strålande resultat själv, äter rätt och äter gott, men står mest och stampar på samma viktfläck. Men mår fantastiskt bra och är livsfarligt pigg. Har köpt mascarpone….det fanns ingen beskrivning på vad den innehöll. Kan du skriva om det….och var man hittar den bäst?
    Filla

  2. arne9 said

    Tack Filla!
    Om du inte går ner kanske du inte behöver gå ner i vikt?
    Skriver ett inlägg om mascarpone snart. Har hittat en som är min favorit och som dessutom är billigare.

  3. linda said

    Hej Arne!

    Du är verkligen till hjlp och jag går in på din blogg flera gånger om dagen. Nu när jag är helt ny så behöver jag alla riktlinjer jag kan få. Du vet det där med fettskrämd. Vad jag undrar över i bland är attt du inte äter ngn lunch utan bara ett lagat mål om dagen. jag känske själv äter för mycket. Ville bara tala om att jag är glad att du finns. Kram

  4. arne9 said

    Hej Linda!
    Tack för dina varma ord🙂
    Min frukost är för det mesta så ordentig att den räcker så ingen lunch behövs. Bara en liten fika. Det är ändå sällan jag blir hungrig mellan målen. Dessutom är hungerkänsan inte så krävande som sockersuget. Hungerkänslan är nästan behaglig för då känner man riktigt hur fettet förbränns och vikten sjunker. Suget är däremot inte så kul. Har kännt det lite de senaste dagarna och det beror ju på att jag fått i mig för mycket kolhydrater. Idag känns det dock bra igen så nu hoppas jag slippa sockersuget ett bra tag.

  5. Grattis, jag har också gått ner, 19 kilo sen februari förra året, men har tio kvar, det känns ibland jättesvårt. Just nu har jag efter mammavila kommit igång med träning igen, jag hoppas det ska hjälpa mig. Vikigast är nog att se det på sikt, och med sunt förnuft. Ska försöka läsa din blogg vid tillfälle, kan säkert få ny inspiration här.

    Tack! Grattis till din viktnedgång och förbättrade hälsa.
    Du har alldeles rätt i att se det som en livsstil, inte bantning. Bantning leder bara fel. Det gäller att hitta ett hälsosamt och nyttigt sätt att leva som man trivs med och som är bekvämt. Är det för konstigt eller svårt fungerar det inte i längden. Jag har hittat ett enkelt och bra sätt som fungerar för mig. Däremot inbillar jag mig inte att det fungerar för alla. Det finns många sätt att leva hälsosamt och det finns mycket olika koster som är nyttiga.
    Arne.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
