Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Choklad är nyttigt

Posted by arne9 på 24 februari, 2007

Att choklad är nyttigt har man ju sagt länge. Nu har man gjort lite studier på området och fått fram ett ämne med positiva egenskaper. Godisjätten Mars bekostar forskandet skriver DN.

Ett svar to “Choklad är nyttigt”

  1. Inger Johansson said

    Hej.
    Jag följer din dagbok varje dag,Du skrev att du åt inlagd strömming en dag,är den inlagd med sockerersättning?

    MVH Inger

    Hej, Inger!
    Nej, det är den vanliga man kan köpa lite överallt. Jag köpte den på Coop Extra. Det är stekt strömmingsflundra inlagd i ättikslag med socker. Det vore ju bra om man kunde undvika socker och sockerersättningsmedel. Jag tycker ju att sötningsmedel är ännu värre än socker, men det kan såklart diskuteras.
    När det gäller strömmingen, liksom inlagd sill, som jag äter ibland, tror jag att den inte har dragit åt sig så mycket socker i köttet. Spadet äter jag så lite som möjligt av.
    Det här med att äta tillräckligt med fisk är svårt tycker jag nu när det finns mindre och mindre vildfångad fisk i handeln.
    – Arne

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
