Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Fick mig att gå till hälsokostbutiken och köpa Himalayasalt

Posted by arne9 på 22 februari, 2007

Jag läste en starkt artikel om alla dessa E-gifter vi får i oss i nästan alla matvaror idag. Tänk att till och med salt och seltin är fullt med tillsatser och antiklumpmedel och gifter.

Idag gick jag in i hälsokostbutiken och tittade om det fanns salt utan tillsatser. Och det fanns några alternativ. Det fanns havssalt utan tillsatser och några märken med örtsalt och så Himalayasalt. Jag kunde ha köpt vilken som helst av dem men det blev Himalayasaltet.

Artikeln som gjorde så starkt intryck på mig är den här.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
