Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

”Experten”: Jaså, vad är det för forskning? Jag har inte hunnit sätta mig in i de studierna.

Posted by arne9 på 19 februari, 2007

Idag drar Karin Ahlborg igång en artikelserie om fetter i Aftonbladet.

Hon förklarar hur fettskräcken uppkommit och visar också att flera studier visat att fett inte är farligt. Tvärtom.

Hon ger exempel med Annika Dahlqvist som gått ner i vikt med mycket fett och lite kolhydrater.

Hon frågar experten på Livsmedelsverket, Åke Bruce. Han har inte hunnit sätta sig in i de studier som visar att de som äter mättat fett är friskare än de äter fettsnålt.

Han gör intryck av att inte veta vad han talar om. Det kanske är så det ligger till.

ake_bruce_stor.jpg

3 svar to “”Experten”: Jaså, vad är det för forskning? Jag har inte hunnit sätta mig in i de studierna.”

  1. Kattmoster said

    Att Bruce inte vet vad han talar om är den, för honom, snällaste tolkningen. Det vore för sorgligt om han skulle tala mot bättre vetande.

  2. Artikeln finns bara i papperstidningen, men den som vill läsa intervjun med Åke Bruce kan gå till min länk.

    Mycket nöje!

  3. Piltson said

    Vi har iakttagit Åke Bruce av och till sedan vi överraskades av hans lögner om opastöriserad mjölk i tidningen Vår Föda 1991. Jag kan inte erinra mig att han någon gång sagt något bra. Det är första gången jag ser honom på bild. Han ser inte så dum ut.

    Han kanske ägnar all sin tid åt att vårda sitt utseende.
    -Arne

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
