Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Hos astmaläkaren

Posted by arne9 på 8 februari, 2007

Var hos astmaläkaren idag. De flesta prover var bra. Har haft mycket medicin och fått astman att bli riktigt kontrollerad och bra. Jag har ju sett till att inte utsätta mig för sådant jag inte tål heller. Så nu är den riktigt bra.
Astmaläkaren berättade att nu hade det kommit nya riktlinjer. Eftersom det nya kortisonet var så effektivt och bra mot astman skulle man ta bort restriktionerna.
Jag har ju inte haft husdjur eftersom jag har pälsdjursallergi bland mycket annat.
Nu skulle man dock se till att alla astmatiker skaffade ett husdjur och för min del gällde det att skaffa en hund, eftersom jag var mest känslig för hundar.

Jag försökte lamt påpeka att benskörheten skulle bli sämre av allt kortison jag då fick äta. Kanske det sa läkaren, men det primära är att kontrollera din astma och att du skall kunna leva normalt. Det är en mänsklig rättighet att ha ett husdjur. Och så bra för en massa andra saker, som blodtryck och själsligt lugn.

Se bara på diabetessjukvården. Nu för vi över deras fantastiska resultat till astmasjukvården också. Diabetikern får och skall äta socker och allergiker och astmatiker skall utsätta sig för det de haft problem med. Vi har mediciner som tar bort problemen.

Så jag gick till receptionen och kvitterade ut min hund.
Det är väl bättre att leva normalt men kortare än att undvika det man inte tål och leva länge och utan medicin.

Ett svar to “Hos astmaläkaren”

  1. Kattmoster said

    Du ska ha heder av att du låter bli att skaffa hund eller katt. Jag har så svårt för dem som pratar om att allergiker ”tål” vissa raser och, trots allergi eller astma, skaffar ett djur.

    Själv har jag både hund och katt och vet att detta är ett livslångt åtagande. Det skulle vara en katastrof om jag inte kunde behålla katterna och hundarna. Vi hör ihop för livet. Att då chansa på att det ska gå bra tycker jag är oförsvarbart. Man ska inte hantera andra levande varelser och sin egen hälsa på det viset.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
