Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Inlagd sill

Posted by arne9 på 5 februari, 2007

Fisk är nyttigt. Det är väl nästan alla kostrikningar ense om.  Inlagd sill är gott och nyttigt men innehåller oftast lite för mycket kolhydrater för low-carbare.

Jag har gjort en egen inlagd sill på urvattnat sill, som man kan köpa i burk, och fransk senap, som innehåller 0 gram kolhydrater, och olivolja och saften från en citron.

Tyvärr blev den inte god. Det smakade salt trots att den skall vara ursaltat.

Det verkar vara svårt att hitta sill som inte är saltad. Skall det vara så svårt att låta bli att ha salt på sillen? Alla till och med Livsmedelsverket menar att man måste dra ner på saltet. Vi får ju i oss alldeles för mycket natrium och för lite kalium och det ger bland annat högt blodtryck.

Får försöka hitta sill som inte är så salt och göra ett nytt försök. Eller låta sillen som skall vara ursaltad, ligga i nytt vatten ett tag. Vill dock inte använda socker i onödan. Och sötningsmedel har jag ett inbyggt motstånd mot. Tycker nog innerst inne att sötningsmedel är ännu värre än socker.
 

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggare gillar detta: