Low-carb-bloggen

En kost med kontrollerat lågt intag av socker och stärkelse ger dig bättre hälsa och bra vikt.

Frukosten

Posted by arne9 på 22 januari, 2007

Jag har varit på en platå ett tag nu. De tre senaste dagarna har jag gått ner lite varje dag. Jag har justerat frukosten lite. Nu äter jag så här till frukost:

Två ägg. (Omega3-ägg). Har skurit ner från tre till två ägg.
Till äggen vill jag ha lite sill. Jag har nu stannat för senapssill (Jolly från ICA) som har relativt lågt kolhydratinnehåll. Jag äter ca 50 gram senapssill. Sillen ger ju omega3 också. Dessutom tar jag en burk makrillfilé. (Just nu har jag ICA:s).
Drycken är vatten.
Kosttillskotten idag var: B-Calm. En tablett B-Calm tar jag tre gånger om dagen. Det har visat sig att jag måste ta dem annars kommer krampen i vaderna tillbaka under natten.
Dessutom har jag idag tagit Omega3-kapsel. Jag tar två sådana om jag inte äter fisk till middag för då tar jag bara en till frukost.
Idag har jag tagit en kromtablett också (Chromax). Det sägs ju att krom ökar fettförbränningen och jag har tagit kromtablett nu några dagar. Kanske har de del i viktfallet?
Ginseng tar jag också även om Paulun avråder från det i någon av sina böcker om fettförbränning. Jag har för mig om att det finns studier som visar att ginseng har en bevisad effekt på minne och ”skärpa”.

Som vanligt dricker jag kaffe på morgonen. Jag brygger Gevalias Milea som jag tycker är mild och god. Jag föredrar kaffe som är smakrikt men inte beskt. Zoega har jag lite svårt för av det skälet. Har dock köpt lite Zoega bönor som jag blandar med Löfbergs Lila och då fungerar det bra.

I kaffet har jag ibland lite kokosnötolja (som kallas kokosfett också) och alltid har jag vispgrädde i. Idag tog jag också en liten, liten bit mörk choklad till och njöt av smaken.
Man skall ju njuta av maten också, inte bara få sig rätt blandning näringsämnen och vitaminer och mineraler. 
 

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
